לימודים בישראל

הוצאה מוכרת לצורך חישוב מס הכנסה

במהלך קורס חשבי שכר תלמדו כל מה שאתם צריכים לדעת בתחום הוצאה מוכרת לצורך חישוב מס הכנסה, כיצד ניתן לחשב את ההוצאה עבור עבוד וכמה להפריש משכרו אל מס הכנסה.

מס הכנסה מחושב על ידי ניכוי הוצאות מסוימות מההכנסה ברוטו. ישנם שני סוגי הוצאות: עסקיות ואישיות. הוצאות עסקיות כוללות כל הוצאה שכל אחד לוקח כדי להרוויח כסף, כגון שכר דירה, ציוד משרדי או עלויות פרסום. הוצאות אישיות הן אלו שאתה מוציא רק עבור עצמך, כגון מצרכים ועלויות הובלה

דוגמאות הוצאות מוכרות למס הכנסה:

  • השכרה
  • ציוד משרדי
  • עלויות פרסום
  • שירותים (חשמל, גז)
  • הוצאות עסקיות
  • תרומות שיכולות לשמש לצדקה
  • הוצאות הובלה
  • תשלומי ריבית על הלוואות סטודנטים

מס הכנסה הינו הוצאה מוכרת לצורך חישוב מס הכנסה. הוא משמש גם לחישוב סכום ההכנסה שאדם הרוויח בשנה.

סוג ההוצאה הנפוץ ביותר הוא ההוצאה שאתה לוקח כדי להרוויח הכנסה. זה כולל דברים כמו שכר דירה, ריבית על משכנתא, הוצאות עסקיות ועוד. גובה מס ההכנסה שאתה חייב על הכנסתך נקבע לפי גובה המשכורת והשיעור שאתה משלם באחוזים.

הממשלה מאפשרת לנכות הוצאות מסוימות מההכנסה שלך לפני חישוב כמה מס אתה חייב. אלה נקראים "ניכויים". ישנם סוגים רבים של ניכויים שניתן לקחת ביניהם: תרומות צדקה, הוצאות רפואיות, דמי איגוד ועוד.

מהי הוצאה מוכרת לצורך חישוב מס הכנסה?

הוצאה מוכרת לצורכי מס הכנסה היא הוצאה שתוכל לנכות מהכנסתך החייבת.

כמה דוגמאות להוצאות מוכרות הן טיפול רפואי ודנטלי, ריבית על משכנתא, תרומות לתוכנית פרישה מוסמכת, תשלומי שכר לימוד והוצאות מעבר.

הוצאה נחשבת כהוצאה הניתנת לניכוי אם היא עומדת בדרישות הבאות:

זה חייב להיות הכרחי להפקת הכנסה או השבחת רכוש המוחזק להפקת הכנסה.

זה חייב להיווצר בניהול מסחר או עסק או בהפקת הכנסה מנכס המוחזק על ידך כבעל עסק שאינו בעל עסק.

יש לשלם אותו בתוך שנת המס שבה הוא נוצר.

מדוע המדינה גובה מס הכנסה?

מס הכנסה הוא מס שאנשים משלמים על הכנסתם. זה סוג של מיסוי, כלומר הממשלה לוקחת כסף מאנשים שהרוויחו אותו ונותנת אותו לממשלה.

המדינה גובה מס הכנסה כי היא רוצה לממן שירותים ציבוריים כמו בתי ספר, בתי חולים ומשטרה. המדינה גם גובה מס הכנסה מסיבות אחרות כמו תשלום חובות ותמיכה בתוכניות ביטוח לאומי.

מס הכנסה שימש במדינות מסוימות במשך מאות שנים, אך לא היה בשימוש נרחב עד למלחמת העולם השנייה, כאשר מדינות נזקקו ליותר כסף כדי לממן את המאמץ המלחמתי.

דילוג לתוכן